Gribas, lai ir skaisti!

Nezinu, kā jums, bet man ļoti patīk pētīt ēdienu un dzērienu iepakojumus. Varu stundām klīst pa veikaliem, neko nenopērkot. Vienkārši pētot, skatoties un priecājoties par cilvēku izdomu. Es ļoti cienu tos uzņēmumus, kas ēdiena vai dzēriena iepakojumam (pudelei, kastītei, maisiņam utt.) pievēršas tikpat nopietni kā pašam produktam. Es, protams, arī apzinos, ka tieši laba iepakojuma dēļ bieži vien produkta gala cena ir lielāka nekā tai vajadzētu būt. It īpaši tas attiecas uz visām limited edition sērijām. Tad tam pašam produktam – šokolādei, ūdenim, šampanietiem, konfektēm u.c. – cena, labākajā gadījumā, divkāršojas . Bet, ko lai dara, ja man patīk elegantas un skaistas lietas! Ja vēl iepakojumu var izmantot citiem mērķiem, kā, piemēram, metāla kārbas, koka kastītes, elegantas pudeles un pudelītes, tad jau ir pavisam labi.

Eleganti un smalki (tādēļ bieži vien arī dārgi) iepakojumi lielākoties tiek veidoti produktiem, kas nav pirmās nepieciešamības preces – saldumi, alkaholiskie dzērieni, tādas delikateses kā kaviārs, foie gras, trifeles, kā arī garšvielas (vaniļa, safrāns u.c).  Tomēr ir prieks skatīties, ka reizēm arī maize, piens un sviests (kā arī citi produkti) ir iepakoti ar izdomu un stilu. Ne vienmēr tas nozīmē dārgi. Ir arī izmaksu ziņās pieejami iepakojumi, kas izskatās ļoti labi un ar stilu.

Galvenais jau laikam ir gribēt izveidot ko skaistu, atmiņā paliekošu, ērtu un atbilstošu kvalitātei. Reizēm tas ir dārgs prieks, kas nozīmē arī lielākas izmaksas vēlamajiem produktiem. Reizēm tas nav tik dārgi, bet tikai efektīvi. Ļoti daudz labu piemēru var redzēt ārvalstu veikalos (tādos kā Berlīnes KaDeWe Food store, Parīzes Gallery Lafayette Gourmet un Le Bon Marché veikala La Grand Épicerie, Londonas Harrods Food&Wine un Selfridges Food&Wine utt.). Latvijā reizēm skaistas lietas var redzēt Mc2 Rīgā, Krasta ielā, Sky lielveikalos un Stockmann. Vienīgi žēl, ka ļoti bieži mūsu pašmāju ražotāji produktu iepakojumam pievērš tik mazu uzmanību.

Dodoties uz izstādi Ražots Latvijā bieži vien pārņem šausmas, kā tiek iepakoti varbūt arī ļoti garšīgi produkti. Tomēr ir arī patīkami izņēmumi: Dobeles Dzirnavnieks, kas nomainījis dizainu; bio2you smiltsērkšķu sula; Kalniņa mammas tējas; Storye maize (2011.gada Antalis dizaina par labāko iepakojumu). Man liekas, ka pie dizaina ļoti piedomā ražotāji, kas tirgū ienākuši salīdzinoši nesen un kur pie “radošo lietu vadības” ir jauni un bezbailīgi cilvēki. “Vecajiem” uzņēmumiem iet grūtāk, bet ir arī patīkami izņēmumi.

Lotao elegance

   

          

      

Lotao produkcija. Dažādu veidu rīsi, rīsu eļļa, cukurs, garšvielas. Šajā uzņēmumā strādā perfekcionistis un to var redzēt. Interneta veikalā cenas arī izskatās tīri pieņemamas. Nu, nenoliegsiet, ka šādu rīsu paciņu vai cukura trauciņu ielikt iepirkuma grozā ir daudz elegantāk kā kādu vienkāršu apdrukātu un bezpersonisku plastmasas maisiņu.

The Hortus Botanicus Amsterdam medus

     

de hortus botāniskajā dārzā Amsterdamā ievākts medus. Katrs medus piliens ir vērtība. Lai varētu sagatavot vienu šādu medus burciņu, bitei ir jāaplido un jāapputeksnē vismaz 2 000 000 botāniskā dārza ziedu. Katru gadu ievāktais medus ir citādāks gan pēc garšas, gan nokrāsas. Tieši tādēļ iepakojums veidots tā, lai medus burciņu var redzēt no abām pusēm. Ideāla dāvan medus mīļotājiem. Ir iespējams veidots kolekciju, jo šis medus parasti ir limited edition.

Zokoko šokolāde

     

                                                     

Par šokolādi šaubu nav. Pasaulē var atrast ļoti daudz skaistu iepakojumu šim gardumam. Šis nu ir produkts, kur “savējo” vienīgo gan garšas, gan izskata ziņā var atrast ikviens. Manu uzmanību šoreiz piesaistīja šī Zokoko šokolāde, jeb precīzāk runājot šokolādes iepakojums. Elegants, grezns un iespaidīgs. Pagaidām gan to var dabūt tikai Austrālijā un arī šis produkts vēl pagaidām tiek ražots mazos apjomos.

Von Eissman – Flavour of the World

    

     

Šo saldējumu būtu vērts nopirkt tikai tādēļ, lai būtu lieliskā metāla kārba. Šiem saldējumiem nav tipiskās un jau pierastās garšas. Ražotāji ir padomājuši par īpaši interesantiem garšu salikumiem, ļaujot baudīt mazliet no visas pasaules.

Plaša patēriņa preces

      

Labu efektu var panākt izmantojot arī tikai divas krāsas un vienkāršus zīmējumus. MSavers, kas ir viens no Morrisons uzņēmuma zīmoliem, to ir panācis. Vienkārši produkti, vienkāršs dizains, bet izskatās labi un piesaista skatu. Atceramies, runāju tikai par iepakojumiem. Neesmu lietojusi šos produktus, tādēļ nezinu, vai tie ir labi. Bet mājas lapas piedāvājums izskatās gana interesanti.

Arī piena pakas var būt orģinālas un jautras. Tādas, kādas tās izdomājuši šie studenti, izveidojot MILKO:

   

Bread Kingdom savukārt savus izstrādājumus ietīt audumā. Maizes iepakojuma veids ir radies iedvesmojoties no tradicionālās Japāņu packaging metodes Furoshiki. Šai videi draudzīgā iepakojumu metodei tiek izmantots audums un produkts tiek ietīts tā, lai to būtu viekli pārnēsāt. Šo audumu var lietot vairākkārtīgi.

     

Take away

Take away ēdienu iepakojumu tendences mainās katru dienu un ir ļoti, ļoti daudz skaistu un gaumīgu piemēru. Arī Latvijā var atrast šo to jauku. Šoreiz mani uzrunāja šie nūdeļu trauceiņi. Veidojot šo iepakojumu, galvenais uzdevums bija izveidot iepakojumu, kam būs arī “otra dzīve”.  Tapa šīs japāņu geišas: udens un siltumizturīgs papīra trauks.

Dzērieni

Visskaistākos un interesantākos noformējumus var redzēt tieši uz alkahola un arī bezalkaholisko dzērienu pudelēm. Jo dārgāks alkahols vai dzēriens, jo skaistāka pudele. Loģiski. Maksājam arī par iepakojumu. Bet ar pudelēm ir labi tas, ka svečturu un vāžu iztrūkuma gadījumā, tās vienmēr lieliski noder. Es ļoti bieži dažādas interasantas pudeles izmantoju ari kā ūdens karafes.

Neskatoties uz to, ka šī pudele izskatās ļoti smalka un dārga, vodka Baboushka ir labas cenas un labas kvalitātes apvienojums. Zīmola stratēģija balstīta uz leģendu, kā arī izcelsmes valsti – Krieviju. Man svarīgas ir detaļas. Šoreiz uzrunāja tieši zīmētā “vecenīte”. Šis ir viens no Bold-inc Creative Brand Consultants radītajiem produktiem.

     

Russian Vodka

Neko daudz par šo nezinu, bet uzgāju arī šādu skaistu pudeli, kas gan laikam vēl ir projekta stadijā! Latviešu rokdarbniecēm jaunām idejām. Autore ir Ksenia Suvorova.

  

Aplle Ice Wine (Cidre de glace), kā arī citu La Face Cachée de la Pomme produktu iepakojumi ir ļoti iespaidīgi. Bez jebkādiem pārspīlējumiem un liekām detaļām, bet ar izdomu un eleganci. No tādas dāvanu kastes es arī neatteiktos. Šie dzērieni nāk no Kanādas.

         

The Bold and Brave Portlimited edition sērija. Katrai pudelei savs numurs. Vienkāršs un efektīvs risinājums. Šis ir vēl viens Bold-inc Creative Brand Consultants darbs.

           


Šī ir tikai pati mazākā daļiņa no visa tā, ko iepakojumu pasaulē iespējams atklāt un ieraudzīt. Pētot un meklējot skaistas lietas ir iespējams arī atklāt daudz jaunu produktu, ko gribas pamēģināt. Man ļoti patīk rakties dziļi internetā, lai atrastu jaunas lietas un idejas. Turpinājums sekos, jo ir daudz, ko redzēt vēl. Šī ir pasaule, kas mainās katru dienu!

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: