Berlīne – kur pasaules satiekas

Jau sen bija ieplānots brauciens uz Berlīni. It kā tik tuvu, bet tajā pat laikā bija jāpaiet ilgam laikam,  lai beidzot līdz turienei aizbrauktu. Kas lēni nāk, tas labi nāk. Ceļojuma sākumā likās, ka visas zvaigznes ir nostājušās pret mums – vīram ārsts pēdējā brīdī “nedod atļauju” pacelties gaisā (viņa pierunāta tomēr ceļojumā devos); lidmašīna, no kuras mani un draugus izsēdina, jo neesot droša lidošanai (protams, jābūt pateicīgiem par to, ka šo ziņu mums deva vēl uz zemes esot) un pilots, kas pēc manām domām bija pensionēts kosmonauts, jo lidmašīna gaisā pacēlās drīzāk vertikāli kā lēzeni un ar reaktīvās lidmašīnas ātrumu.

Berlīnē mūs sagaidīja, viennozīmīgi vieni no visjaukākajiem un viesmīlīgākajiem cilvēkiem pasaulē! Pēc satikšanās piedzīvojums varēja sākties…tālāk jau viss gāja kā pasakā! Līdz ko somas bija noliktas dzīvoklī (pie Nollendorfplatz), tā devāmies ielās. Un kur gan citur, ja ne uz restorānu, lai jauki iesāktu vakaru. Pirmā pietura bija franču braserija Ganymed Brasserie. Šis viennozīmīgi ir restorāns “must to go”, jo šeit strādā mūsu labs draugs, ko liela daļa Rīdzinieku, kas ir mūžam uzticīgie kafejnīcas Osiriss klienti, atpazītu uzreiz. Restorāns atrodas ļoti labā vietā (tieši pie upes Schiffbauerdamm 5, blakus Friedrichstrase) un tā ir adrese, kur noteikti var doties, ja esat Berlīnē. Apkalpošana kā vislabākajās franču braserijās, ēdiens pēc labākajām franču tradīcijām un atmosfēra lieliska. Smiekli, sarunas, labs vīns un labs ēdiens.

Ieturējuši gardas vakariņas, mūsu ceļi veda uz bāru Newton, kas atrodas blakus vienam no Berlīnes vissenākajiem restorāniem Lutter & Wegner. Newton bārs ir vieta, kur pēc darba pulcējas puiši glaunos uzvalkos un meitenes glītos kostīmos. Atgādina filmās redzētos Ņujorkas biržas jaunos censoņus. Mīksti ādas klubkrēsli, plašas telpas, interesantas gaismas, laba mūzika un ļoti liela kokteiļu izvēle. Spēj tik ieraudzīt un izvēlēties savu vienīgo un īsto. Cenas nav mazas, jābūt gatavam šķirties no vismaz 11.00 Eiro un vairāk par kokteili. Bet tas ir tā vērts. Ir kokteiļi, kuri jāizmēģina dēļ nosaukuma vien (piemēram, Adios Motherfucker). Bārā var baudīt arī klasisko French Royal (Hennesy kopā ar šampanieti), kas ir vairāk kā viltīgs kokteilis. Īsāk sakot – bārā Newton ir pieejami kokteiļi un dzērieni katrai gaumei. Vieta, kas minēta arī daudzos Berlīnes ceļvežos. It kā modes vieta, bet ļoti laba. Ir vērts.

Newton bārs. Adrese Charlottenstr. 56  10117 Berlin

Vēlu naktī, vai precīzāk sakot agri no rīta, atgriezāmies dzīvoklī un devāmies pelnītā atpūtā, jo nākamo dienu bijām ieplānojuši veltīt nelielam shoppingam. Kā parasti, kad esi sataisījies ko iegādāties, neko no tā nevari atrast, pat vismīļākajos veikalos. Neskatoties neuzko, sevi iepriecināju ar ilgstošu acu izklaidi, kā arī klīšanu pa KaDeWe Food store nodaļu (veikala 6.stāvs). Sieri, maize, gaļas delikateses, mērces, garšvielas, saldumi, dzērieni, jūras veltes un vēl, un vēl. Žēl, ka šoreiz bija tikai rokas bagāža, jo tas ierobežoja manas vēlmes un iespējas iegādāties visu, ko vēlējos.  Toties skaisti izbaudīju kafijas pauzi ar vieglām uzkodām un macarons desertā. Gaidot draugus, kam šopingā veicās labāk, ļāvos nelielai avantūrai – ļāvu, lai mani uzkrāso KaDeWe pieejamās dabīgās dekoratīvās kosmētikas meistari. Nekad jau nevar zināt, kur vakars Berlīnē tevi aizvedīs!

Vakaram bijām izvēlējušies restorānu, ko savā ceļvedī iesaka arī Anothertravelguide eksperti. Šoreiz nacās vilties, jo aizejot uz norādīto adresi, restorānu neatradām – tikai betona sētu!  Nezinu, ko bijām saputrojuši, bet tas mūs it nemaz neapbēdināja, jo tikai vienas metro pieturas attālumā bija Ganymed braserija. Jā, tāpati, kur bijām iepriekšējā vakarā. Tā kā pulkstenis jau bija krietni pari 22:00, tad nolēmām doties turp, jo vienkārši bijām pārak slinki, lai meklētu ko citu. Lai gan restorānā viesojāmies tikai otro reizi, mūs sagaidīja kā senneredzētus draugus un tas nodrošināja ideālu vakaru. Pēc vakariņām devāmies uz klubu Tausend. Pa dienu šeit ir arī restorāns Cantina, kuru šoreiz gan neapmeklējām, bet nākamreiz noteikti iesim, savlaicīgi veicot rezervāciju. Kluba facecontrol tika pārciests ātri un nesāpīgi. Tā kā neesmu aktīva klubu apmeklētāja, tad pirmās sajūtas – nu…klubs kā klubs. Klubs izveidots vietā, kur agrāk bijis metro tunelis. Viss jau bija labi, vienīgi smēķēšana kluba telpās mūs, nesmēķētājus, nedaudz apgrūtināja. Pec dūmiem “smaržojoši” mati un drēbes jau būtu tīrais nieks salīdzinājumā ar to dūmu koncentrāciju, kas nonāk acīs. Cauri redzēt gandrīz neiespējami un vakara lielāko daļu es pavadīju stulbi mirkšķinot acis, kas visdrīzāk nebija jauks skats. Bet visādi citādi, naktsklubu cienītājiem šī vieta varētu patikt.

Restorāns Cantina un klubs Tausend. Adrese: Chiffbauerdamm 11, 10117 Berlin

Berlīnē ir ļoti labs veikals tiem, kam patīk mūzika (it īpaši jazz, jo tam, atšķirībā no citiem stiliem, bija atvēlēta lielākā platība) un grāmatas. Mūzikas daļā veicu obligāto pirkumu vīram un prom uz Dussmann das KulturKaufhauss English Book Shop. Trīs stāvi, kas sniedz laimes sajūtu! Tiklīdz tiku līdz saviem iemīļotākajiem plauktiem (es tos saucu par “skaistumgrāmatu” plauktiem), tā man neko citu vairs nevajadzēja. Kapēc foršas un skaistas grāmatas Latvijā ir tik mežonīgi dārgas? Un tām lielākoties nav atlaides! Ilgi skatījos, pētiju un domāju, jo zināju, ka nepārdomājot savu rīcību, pie kases attaptos ar iztukšotu kredītkarti. Iegadājos sev skaistu un ģeniālu grāmatu, kas man noderēs jau nākamajam ceļojumam – tikko iznākusi grāmata par 200 Parīzes restorāniem! Ko gan man vēl vairāk vajag…tikai aviobiļeti uz pašu Parīzi.

Berlīnē pabijām visās klasiskajās tūristu vietās – sākot no Hackescher Markt, Branderburgas vartiem, Aleksandra laukuma, Kurfurstenrase un beidzot ar Zoodārzu. Protams, izdzērām neskaitāms kafijas krūzes Starbucks, Balzac Coffe (Starbucs copy/ paste) un citur. Vislabāk man patika Kamps@backstube – interesanta brokastu un pusdienu vieta darba dienām. Pabijām arī vietās, kur parastie tūristi nemēdz doties un ticiet man, tas bija fascinējoši. Kopā ar ceļabiedriem Kristu un Didzi, atklājām TĀDU Berlīni, kas paliks atmiņā.

Kamps@backstube. Adrese: Friedrichstrase.

Svētdienas rīts bez brunch jau nebūtu īsts svētdienas rīts! Šoreiz devāmies uz restorānu MORE. Interesanta un kolorīta vieta. Ļoti palaimējās, jo pateicoties kāda pāra no-show, uz brunch tikām bez iepriekšējas rezervācijas. Galda kaimiņi stāstija, ka savu vietu esot rezervējuši jau nedēļas sākumā. Brokastu bufetes piedāvājumā bija siltas, aukstas, sāļas un saldas uzkodas, kā arī dažādi siltie ēdieni- omletes, pankūkas un pat pastas, kā arī augļi, kūkas, jogurti un mērces. Brunch cena vienai personai 11.80 Eur + papildus dzērieni.

Restorāns MORE. Adrese: Motzstraße 28, 10777 Berlin.

Sveiciens no Berlīnes Zoodārza. Adrese: Hardenbergplatz 13, Berlin.

Pēdējā vakarā bijām tik ļoti pārstaigājušies un arī pārsaluši, ka ļoti ilgi ievilkās aperatīvs. Rezultātā bija jāmeklē vieglu vakariņu vieta turpat pie mājām. Mūsu izvēle palika pie Winterfeld itāļu bāra/vinotēkas. Pārsteidzoša līdzība ar mūsu pašu Vīna Studiju (tieši izskata ziņā), sajutāmies gandrīz kā mājās. Viegli salāti, garšīgs vīns un jau atkal esam palikuši pēdējie restorāna apmeklētāji. Kā ikkatru vakaru.

Labi ka nākamajā dienā lidmašīna ir vakarā. Tas ļāva man vēl pāris stundas paklīst pa pilsētu un atkal iegriezties skaistajā grāmatu veikalā Dussmann, kā arī sildīties, pētot grāmats Taschen veikalā. Šeit es vēlreiz izpētiju Modernist Cusine un atzīstos, ar dziļu skaudība skatījos uz pāri, kas to lielā kastē stiepa arā no veikala. Paspējām ar draugiem vēl kopīgi papusdienot ļoti labā un vienkāršā (arī lētā) grieķu restorāniņā Berkis un tad jau pamazām devāmies uz lidostas pusi.

Taschen veikals Berlīnē uz Friedrichstrase.

Vienā veikalā viss tas, kas Latvijā jāmeklē pa vismaz 10 dažādiem veikaliem un interneta veikaliem. Šis veikals Hackescher Markt rajonā.

Brauciens uz Berlīni bija tieši tas, kas man šī gada sākumā bija nepieciešams! Skaisti, garšīgi, viegli un jautri!

Par Berlīnē apmeklētajiem un iespaidīgākajiem restorāniem var lastīt sadaļā Restaurants: Brasserie Ganymed, restorāns Borchardt, restorāns Berkis, restorāns Winterfeld.

Comments
2 Responses to “Berlīne – kur pasaules satiekas”
  1. pusdienas says:

Man bija ļoti līdzīgs Berlīnes ceļojuma sākums Decembrī😀 Draugs netiek, lidmašīna bremzē.
    Bet vispār jauks ieraksts! Ņemšu vērā ieteikumus nākamajai reizei🙂