Skumīga vilšanās – Restorāns Riviera

Šis raksts nāk ar nelielu kavēšanos, jo konkrēto restorānu apmeklējām jau augusta beigās, bet cerējām, ka pirmās emocijas noplaks un varēsim objektīvāk spriest par tā vakara piedzīvojumu. Vēlreiz pārliecinājāmies, ka ir lietas, ko jaunatvērts restorāns nevar pieļaut un tās var būtiski ietekmēt darbību nākotnē.

Augusta beigās atbraucot no Vidsjūras, tā vien gribējās paildzināt atvaļinājumu un par lielu prieku, jau sēžot lidostā pirms mājās braukšanas, Internetā pamanijām ziņu, ka Rīgā atvērts jauns vidusjūras resorāns Riviera. Vakarā, pēc atgriešanās no ceļojuma, nolēmām vakariņas ieturēt jaunajā restorānā, jo apraksts par restorāna unikalitāti un plašo piedāvājumu mūs piesaistīja.

Plašā terase, gaišais iekārtojums un siltais laiks noteica mūsu izvēli vakariņas baudīt terasē. Prieks, ka neskatoties uz to, ka restorāns apmeklētājiem bija atvērts tikai otro dienu, bez iepriekšējas rezervācijas mums vieta tomēr atradās.

Pirmais pārsteigums mūs sagaidīja jau brīdi, kad viesmīlis mūs pavadīja pie galdiņa un pasniedza ēdienkarti. Iespējamās laipnības frāzes: “Laipni lūdzam jaunajā restorānā”, “Prieks Jūs redzēt”, “Esiet sveicināti jaunajā restorānā…”, vai līdzīgi teikumi tika aizstāti ar vakara galveno ziņu: “Lielākā daļa ēdienkartē redzamo ēdienu vairs nav pieejami. Jūs varat paskatīties, bet pēc tam es pateikšu, kas ir palicis”. Un šāds teksts no apkalpojošā personāla izskan jau otrajā dienā pēc restorāna atvēršanas. Pēc atvēršanas, kas tika izreklamēta ar lielu pompozitāti. Hmm…varbūt šādā gadījumā vispār nevajadzētu klientiem dot ēdienkarti, bet vakara piedāvājumu vienkārši un skaisti izklāsta viesmīlis. Šāds situācijas atrisinājums būtu daudz patīkamāks, nevis kārtējā vilšanās saņemto atbildi: “Šis arī ir jau beidzies…Ā, tas vēl ir…utml.” Piemēram, no visām ēdienkartē iekļautajām zupām neviena nebija pieejama (principā konkrēto ēdienkartes lapu varēja vienkārši izņemt, it sevišķi, ja tehniski to izdarīt ir vienkārši) un deserts arī bija palicis tikai viens.

Lai vai kā, beidzot sapratuši, kas tad īsti vēl ir pieejams, izvēlējāmies katrs sev tīkamāko ēdienu. Māris, kā starteri izvēlējās jūras ķemmītes, savukārt grilētus kalmārus pamatēdienā. Savukārt es izvēlējos fois gras ar svaigi ceptu brioche maizīti un risotto ar sēnēm pamatēdienā. Papildus pasūtijām arī negāzētu ūdeni un palūdzām vīna karti. Viesmīlis laipni paziņoja, ka viņš ir “vīna karte”, līdz ar to pasakot kādas valsts un apgabala vīnu vēlamies, viņš mums piemeklēs labāko piedāvājumu. Daļu no atvaļinājuma pavadijām saulainajā un burvīgajā Toskānā, tādēļ izvēlējāmies baltvīnu tieši no šī reģiona. Tā kā bijām labi atpūtušies, tad īsti negribējām ieslīgt garās diskusijās ar viesmīli, kad mums tika atnests Friuli apgalbala vīns, nevis iepriekš solītais. Vīns bija patiešām labs, ar plašu garšas buķeti, veldzinošs.

Pašam ēdienam lielos vilcienos nebija nekādas vainas. Dažas lietas gan es vienkārši nesapratu, piemēram – liela kaudze vīnogu kā piedeva jūras ķemmītēm, kas nomāca pamata produkta garšu un neļāva to pilnībā izbaudīt. Papildus – augusta vidū, kad Latvijas mežos jau ir pieejamas pašmāju svaigās, smaržīgās sēnes (gailenes jau nu noteikti), sēņu risotto bija taisīts no šampinjoniem.  Atzīstu, iespejams pārāk kritiski pieeju risotto degustēšanai, bet ta kā tā ir mana vājība, tad arī baudot šo ēdienu vēlos saņemt augstāko kvalitāti.

Tā kā cenas restorānā ir salīdzinoši augstas, lai neteiktu vienkārši augstas, tād arī apkalpošanu un ēdiena kvalitāti gribas atbilstošu. Kā jau minēju, tad restorānu apmeklējām otrajā dienā pēc tā atvēršanas, līdz ar to mēģinājām saprast ēdienkartē neesošos ēdienus (viesmīlis informēja, ka klienti visu jau ir apēduši🙂 ) un vēl neesošo vīna karti (pēc viesmīļa teiktā, tā vēl nav pabeigta, jo visi vīni vēl nav piegādāti). Diemžēl izskaidrojumu visam nespejām atrast. Ja reiz restorāns tiek izreklamēts, atklāts ar lielu pompozitāti, tad arī klientiem ir jāspēj piedāvāt visu, kas ir rakstīts ēdienkartē, kā arī jānodrošina augsts apkalpošanas serviss.  Starp citu, mūsu draugiem nākamajā dienā gāja vēl trakāk – restorāns bija slēgts un uz durvīm uzraksts “Tehnisku iemeslu slēgts” (trešajā dienā pēc atvēršanas).

Apkalpošanu restorānā varu noraksturot, kā…”vienkārši bija”. Kāds noteikti pārmetīs, ka vienmēr pārāk kritiski novērtēju apkalpošanu restorānos, vai arī esmu pārāk izlepusi, bet….maksājot salīdzinoši lielu naudu, gribu saņemt kvalitatīvu apkalpošanu un augstākās kvalitātes ēdienu.

Pāris “nelieli sīkumi”, ko restorānā nevajadzētu pieļaut – pašā sākumā pasūtīto ūdeni mums atnesa pēc pirmā ēdiena, pēc vairākiem atgādinājumiem (piedevām, tas jau bija saliets glāzēs, kas tika atnestas turot vienkārši rokās). Nevaru nepamanīt, ja apkalpojošais personāls nemāk klusi un kārtīgi novākt traukus, bet naži un dakšiņas “iet pa gaisu”, kā arī nesaprotu, kā var būt situācijas, kad viesmīļi nemāk atbildēt uz klientu uzdotajiem jautājumiem saistībā ar ēdienkartē esošajiem ēdieniem. Kādam liksies, ka šie patiešām ir sīkumi, bet taja pat laikā visi šie sīkumi veido Latvijas restorānu kultūru…tieši kultūru…nevis “pseido-kultūru”.

Uz doto brīdi katru dienu redzot, ka restorāna terase ir cilvēku pilna un pamanot zināmus viesmīļus (kas iepriekš strādājuši citos restorānos), esam nolēmuši restorānu Riviera apmeklēt vēlreiz. Ļoti ceram, ka mēneša laikā situācija būs uzlabojusies, viesmīļi iestrādājušies, ēdieni pieejami, vīna karte nokomplektēta, apkalpošanas kvalitāte uzlabojusies.

Savukārt liels prieks mums bija par to,ka mūsu četrkājaino draugu Noelu restorānā uzņēma tikpat laipni kā mūs. Par to patiesībā jāsaka liels paldies visiem Antonijas ielas restorāniem! Paldies!

Šī pieredze kārtējo reizi pierāda faktu, ka bieži vien atverot kādu restorānu Latvijā, tā saimnieki nav izvērtējuši un novērsuši visus “zemūdens akmeņus”, kas varētu ietekmēt restorāna veiksmīgu darbību. Jauna restorāna atvēršanas gadījumā plaši tiek praktizēts, ka pirmo nedēļu…divas nedēļas…mēnesi…restorāns darbojas testa režīmā – tiek testēta apkalpošana, dažādi procesi, produkta kvalitāte utml. Testos dalību parasti ņem paziņas, draugi, ģimenes locekļi, kas kritiski novērtē visu un dod atgriezenisko saiti.  Tikai pēc tam par jauno restorānu tiek paziņots publiski, restorāns tiek atklāts pompozi un atvērts plašai publikai. No vienas puses tās ir papildus investīcijas, laiks, bet no otras puses tas viennozīmīgi atsvērs visus iespejamos riskus un draudus reputācijai.

Pilnu groziņu ar meža sēnēm vēlot,

Inga

Restorāns Riviera
Antonijas iela 13, Rīga
Comments
19 Responses to “Skumīga vilšanās – Restorāns Riviera”
  1. ... says:

    biju restorānā pēc pusstundas gaidīšanas neviens viesmīlis tā arī nepienāca….

  2. astra says:

    Es vakar biju restorānā pēc teātra izrādes. Patīkams miers, lieliska apkalpošana un izcili garšīga marcipāna kūka. Jā, un noskaņai upeņu lapu tēja, tepat no Latvijas laukiem.

  3. Uldis says:

    Varbūt pirmajās dienās stress un neizstrādāta plānošana radīja šādu situāciju. Biju tur nedēļu pēc atklāšanas – bija ļoti OK. Tagad esmu bijis kādas 3x kopā ar partneriem – gan pa dienu pusdienās , gan vakariņās ar vīnu. Ir ļoti ok + ērta piebraukšana.

  4. Arturs says:

    Nekas nav mainījies. Riviera ir tāda pati kā daudz citas garlaicīgas ēdienkartes Rīgā. Kvalitātes te diemžēl nav.

  5. Mazins says:

    Rivjera iegriežos ļoti bieži, tāpēc mans viedoklis droši vien būs mazliet objektīvāks par – vienreiz ietrāpiju…. Esu tur bijusi gan pusdienās, gan vakara pasēdēšanās lielās draugu kompānijās- apkalpošana vienmēr ir bijusi vis augstākajā līmenī. Pieredzējuši viesmīļi un vīnziņi, ļoti plaša vīnu izvēle. Ēdiens ārkārtīgi garšīgs. Vienmēr var sarunāt pagatavot kautko speciālu- pēc vēlmēm- kas nav ēdienkartē. Ļoti jauka atmosfēra. Šo vietu esu iecienījusi arī pusdienām ar draugiem no citām valstīm. Nekad nav nacies vilties….

    • Prieks par Jums un prieks, ka Jums visas ciemošanās reizes Riviera ir veiksmīgas. Raksts tapa pēc pirmā iespaida par restorānu, kas ir ļoti svarīgs, un neskatoties uz pirmo pieredzi esam tur atgriezušies. Bet arī tās reizes nav bijušas tik veiksmīgas, kā gribētos. Tādēļ jauns raksts vēl nav tapis. Lai jauki Jums viss, I.

  6. Arturs says:

    Biju tur maija sakuma,loti labi! Italu steiks vienkarsi izcils un saldejums,ko gatavo vini pashi lielisks,iesaku tur aiziet tikai vien del saldejuma! Loti parsteidza Caffe Latte,taa ka to pasniedz barmeni un ka gatavo to lielajaa kruzee esmu redzejis to Londonaa! Visi uz Rivieru!

  7. Biruta says:

    Mjā, nelāga pteredzes citiem bijusi. patiesībā biju izbrīnīta lasot, jo es Riviera pirmo reizi biju tikai šogad jūnijā. Un mums ar vīru ļoti patika! Tieši šovakar iesim jau otro reizi, jo atmiņas ir lieliskas – tieši serviss bija ļoti labs, un uzkodās baudītie tartari (kā liellopa, tā arī tunča) bija izcili! Arī otrie – ņēmām grilēto zivju plati un grilēto gaļas plati, bija gardi. Tieši nospriedām, ka pat man, kas parasti atrod kur piekasīties, pat īsti nebija ko teikt lol Redzēs kā būs šovakar; cerams, ka nepievils atkal.

    • Raksts, kā rāda datums ir tapis pagājušajā gadā. Tā kā, ir tikai patīkami dzirdēt, ka viss iet uz labo pusi un ka Jums patīk! Pavisam skumīgi būtu, ja nekas nebūtu mainījies.
      Tomēr, lai vai kā, par šo restorānu atsauksmes ir dažādas (cik vienam patīk, tik otram nepatīk). Vienotības viedokļos nav🙂

      • Biruta says:

        Vai Jūs varat minēt kādu Rīgas ēstūzi, par kuru dzirdētas tikai labas atsauksmes? Tīri ziņkārības pēc J

      • No manis labas atsauksmes vai vispar? Gaume jau katram savadaka,bet nu Biblioteka Nr 1, Vincents Restorans, Osiris (ne gluži restorāns) (tie ir drosie, ko nebaidos nekad ieteikt :)), nebaidos iet un esmu dzirdejusi ari 90% tikai labas lietas par Otellu, Rossini. Bergs restorans. La Kanna ari ir daudzu mileta. Tas jau pec gaumes un stila ar atkarigs,bet nu kautkā tā

  8. Līga says:

    Biju vakar pirmo reizi uz Riviera. Biju tur uz darba pudienām, tamdēļ pa cenām neko nevaru teikt, jo pat ēdienkarti neredzēju. Apkalpotājai nebija vainas un varēja mierīgi divās valodās labi tikt galā, ēdienes man likās ļoti garšīgs ņemot vērā, ka pasūtītais nebija vietējais produkts (jūras veltes, tunča steiks) un pats labākais bija marcipāna kūka, kas bija tik garšīga, ka pat šķivi gribēju apēst. Kūkas dēļ vien es atgrieztos, lai varētu atšifrēt šo recepti! Resturāns bija pavisam pilns, lakam Rīdzeniekiem ir krīze garām…

  9. Jena says:

    Tiem, kam gribās kasīties vienmēr atradīsies nepilnības, jo paši alkst nepilnību! restorāns ir labs, apkalpošana augstā līmenī un ēdiens irpat ļoti labi. ja kādam nepatīk tur iet, tad neejiet! viss ir vienkārši!

  10. Jan says:

    Biju vakar, draudzene pasuutija ceptu samu. To atnesa pusgatavu, Oficiante veel meegjinaaja iestaastiit ka taa tam jaabuut😦

  11. Arvis says:

    Pievienojos sliktajām atsauksmēm. Biju 10.05.2013. Biju iepriekš rezervējis konkrētu konkrētu galdiņu pie loga… Ierodoties, mani sagaidīja vilšanās, pie loga neviens galdiņš man nebija rezervēts. Tā bija jau trešā reize, kad no iepriekś rezervētā śajā restorānā gaidīti nesaņemu. Skumīgi. Par cik nebiju viens, tomēr nolēmu palikt. Apkalpošana pēc no 10 varētu ielikt 4. Viesmīlis, kurš apkalpoja mūsu galdiņu ik pa brīdim mūs vienkārši aizmirsa.. Ēdiens vidējs, ne slikts, ne labs, bet zivju gril asorti vienkārši bija atdzisuśi. Vēlāk sapratu, kapéc manis rezervētais galdiņš man nebija pieejams- pie tā sēdéja restorāna saimniekam pazīstams cilvēks… Nożélojami.. Par cik sēdēju tā, ka man bija redzami ofocianti izejot un ieejot virtuvē, tad novēroju kā viņi uzjautrinās par klientiem, kuri meklē tualeti, tā vietā, lai vienkārśi norādītu ceļu.. Lai Kliedētu Jūsu šaubas par manu pieredzi, tad śajā restorānā biju sesto reizi, vairākas reizes kopā ar saviem biznesa partneriem no Vācijas, bet neviens no viņiem nevēlas iegriezties šeit otreiz, jo arī viņi nav mierā ar servisa līmeni( nesaņem to dzērienu, kas pasūtīts, trauku novākšanas kultūra utt.)
    Kopsavilkumā varu pateikt, ja Jūs esat ar mieru pieciest sliktu attieksmi Jums, tad droši apmekléjiet šo restorānu “izstaipīt pirkstus”‘, jo cita vērts tas nav. Es gan vairs neiešu..
    Rīgā ir daži daudz labāki franču restorāni, ar labāku virtuvi! Konkrēti neminēšu, savādāk būs reklāma, meklējiet paši. Veiksmi Jums!

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] as always, Im glad there is someone out there also blogging about restaurants in Riga. Of course, Im less happy to admit that Im not the one […]



Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: